חטיבת ה- i של BMW מייצרת חליפת כנפיים חשמליות לדרדוויל האוסטרי
ניק יקיקיאן פיטר זלצמן הוא נועז אוסטרי. כקופץ בסיס, הוא לוקח את חייו לידיים באופן קבוע, אך ככל הנראה, העומס של נפילה ממסוק ונסע כלפי מטה בין עננים ונופים יפהפיים כבר לא חתך אותו. זלצמן רצה דרך להאריך את הקפיצות שלו.
בעצם, הוא רצה לעוף. לשם נכנסה BMW. זלצמן עבד עם חטיבת ה- i של ב.מ.וו כדי ליצור סט גלגלים של חליפת הכנפיים שלו.
התיאוריה הייתה שאם הגזים יוצרים מספיק דחף, הם יאפשרו לו להאריך את הקפיצות. תחשוב על זלצמן כעל עפיפון אנושי. לקח שלוש שנים עד שחליפת הכנפיים המחושמלת עברה מהקונספט ועד להשלמתו.
במהלך אותה תקופה נבדקה החליפה במספר מנהרות רוח שתוכננו במיוחד בכדי לפתח את האווירודינמיקה של ציוד טיסה מומחה כמו חליפות כנפיים. האריזה עצמה עשויה סיבי פחמן ואלומיניום, המאפשרים לכל העניין להטות את הכף על 26 קילו בלבד. כל מאיץ מסתובב בכ- 25,000 סל"ד והספקו הוא 15 קילוואט (כ -20 כ"ס, או שמא כוח ציפורים זה?).
ההספק מגיע באדיבות סוללת ליתיום 50 וולט. צפו בכל 9 התמונות עם סיום חליפת הכנפיים, נאלץ זלצמן לראות אם זה עובד. גבוה בהרים במדינת מולדתו אוסטריה, הוא לבש את חליפת הכנף, המריא במסוק ואז צלל לעבר הקרקע מגובה 10,000 מטר.
בדרכו למטה ירה זלצמן את החליפה והצליח. לטוס גבוה מעל רכס הרי שלושת האחים. אם להיות גלויה, נראה שזה היה ריגוש מוחלט. איפה נרשם? חזקה BMW סדרה 6: היסטוריה, מפרט, דורות BMW 7 סדרה: היסטוריה, דורות, מפרט BMW סדרה 5: היסטוריה, דורות, מפרט.
Comments
Post a Comment