האם הפונטיאק אצטק באמת היה כל כך רע? רטרוספקטיבה
קלי לין p Getty Images p הזמן לא היה רחום על הפונטיאק אצטק. עשרים שנה לאחר הצגתו, עדיין תשמעו שאנשים קוראים לזה אחת המכוניות הפחות אטרקטיביות בהיסטוריה. רוב האנשים כיום מכירים את זה ככימיה-מורה-הפך-טבח-וולטר ווייט בתכנית הטלוויזיה הלהיט Breaking Bad. אתה יודע, זה שלייט מוכר ב -50 דולר ללא הטיפול הקל ביותר בעולם. האצטק אפילו צבר פולחן סקרן בעקבות השנים. למה? מכיוון שאם תוכלו להביט מעבר לחיצוניותו הזרה, הפונטיאק היה פרוט-קרוסאובר הגון, אולי אפילו משמעותי וחלוצי.
זה יעזור להוביל את מגמת אורח החיים החיצונית הפעילה, ועם פטירתו, ישמש כשיעור. לתעשייה. ראשית, מאיפה הגיע האצטק? הכל התחיל באמצע שנות התשעים, כשקבוצה של אנשים ב- GM שאלו מה היה קורה אם תמזג קמארו עם טנדר S10. אז קבע עליון בחברה שעליו לשבת על מצע מיניוואן.
הצוות נאלץ להסתפק בפשרה המוזרה הזו, ובשנת 1999 חשף פונטיאק את התוצאות: גרסת קונספט של האצטק, פראי , דבר באגי גיבוב צבוע צהוב. לא נצא על גפה ובהכרח נתאר את מכונית הקונספט כהצלחה חזותית, אבל ההפקה של אצטק נולדה בעולם הזה במראה, ובכן, הרבה יותר גרוע. כשהגיעה לשנת הדגם 2001, האצטק צבר חיפוי גומי מפלסטיק דבילי.
היה חסר גם עמדתו הטובה והרחבה יותר של הרעיון, וכך נראה גבוה וצר, עם גלגלים קטנים מדי. חשיפתו של האצטק הייתה מוזרה כמו הרכב עצמו, שכן מנהל המותג של האצטק קפץ לבור מוש במהלך מסיבת העיתונאים, שהציגה גם קהל תרבויות נגד מזויפות שהרים שלטים בסגנון מחאה (רק תראו בתמונה למטה). מלבד התיאטרון, העיצוב הסופי לא התקבל כמעט כמו המושג.
ראו את כל 13 התמונות מבחינת ביצועים, האצטק לא היה רע. V-6 בנפח 3.4 ליטר בנפח של 185 כ"ס נראה חזק מספיק באותה תקופה. כשהוא מצויד, האצטק יכול היה לרוץ מאפס ל -60 קמ"ש תוך 9.2 שניות, מה שהפך אותו למהיר יותר ממיצובישי מונטרו ספורט וג'יפ צ'רוקי ספורט והלאה בקצב עם רכב השטח Isuzu Rodeo. לרוע המזל, האצטק השאיר אותנו לרצות בכל הקשור לשכלול מנוע ותיבת הילוכים כמו גם נראות אחורית.
רכב הבדיקה Aztek לטווח הארוך של מוטורנד סבל גם כן מהלימות חשמל. ראו את כל 13 התמונות. הפנים הוא המקום בו האצטק באמת הבריק, הן פשוטו כמשמעו (בגלל הפלסטיקה שלו כיתה GM מהעידן) והן בצורה פיגורטיבית, בזכות האריזה המוצקה שלה. הערכנו באמת את הבקתה הנוחה והמרווחת של האצטק, כמו גם את 93 המטרים המקסימליים של שטח המטען. לרכב השטח היו כמה תכונות מגניבות כמו קונסולת מרכזית שהייתה נשלפת והוכפלה כמצנן יותר, פינת ישיבה ייעודית בשער האחורי התחתון, מלאה עם קופונים, מושבים בשורה שנייה עם אוזניות ושקעים משלהם, ומגש מטען הזזה שיכול היה החזק עד 400 פאונד של הילוכים, מה שמקל על העמסה והפריקה. ממתקים אחרים כללו תצוגת ראש ומערכת סטריאו נהדרת.
עם חבילת סגנון החיים של קמפינג, קיבלת מזרן אוויר לשני אנשים שמתאים לאזור המטען. ואיך נוכל לשכוח את אביזר האוהל הניתן להחלפה שהפך את האצטקים לחניון לגיטימי? פונטיאק ביצע רק עדכונים קלים לאצטק במהלך הטווח הקצר. המודל של 2002 הסיר חלק גדול מחיפוי הגוף המחריד (החלקים האלה עברו צבע גוף), ובהמשך, תוכלו להשיג מערכת בידור DVD ואפילו מהדורת ראלי עם נסיעה מונמכת וספוילר אחורי גדול יותר - לא בדיוק מה שהדגם צריך כדי בולטות עוד יותר.
הייצור הסתיים בשנת 2005. האצטק לימד אותנו כי פשרה לא תמיד עובדת, וכי עניינם של עיצוב, ושניהם שיעורים שיצרני הרכב צריכים לזכור כאשר מגמת אורח החיים החיצונית הפעילה ממשיכה לצמוח. בעוד שהפונטיאק בדק בכל תיבות את שוק הקרונות-שטח לרכב המתהווה, הוא איכשהו היה גרוע יותר מסכום חלקיו.
צפו בכל 13 התמונות חזקות ארור העיניים שלך: המכוניות הכי מכוערות שיצרו אי פעם הפיריאק פיירו כמעט ולא קרה. הנה למה. הסיפור ב- X-Cars של GM צפו בכל 13 התמונות.
Comments
Post a Comment